Voorwaarts (Twello) H1 – Volga H1

8 oktober 2019

Alvorens jullie aller deskundoloog dit verslag begint, moet ik allereerst even vertellen, dat ik persoonlijk de wedstrijd niet heb kunnen aanschouwen. Eén van mijn weinige vrienden Joop Knoop was echter bereid om naar sporthal De JachtLUST af te reizen.

Joop getrouwd sinds kort met Simone Sgat, iets waar ze nu al weer spijt van heeft, want zeg nou zelf: om telkens met mevrouw Knoop-Sgat te worden aangesproken is geen pretje of gaat gauw vervelen. Joop echter is nog lang niet uitgekeken op Simone. Na deze NON informatie terug naar Joop.

Hij heeft me het één en vooral wat anders verteld over de wedstrijd. Dit zal ik beknopt weergeven. Bedenk wel: Joop is een riool-journalist van het onzuiverste water!  Ik heb ook nog even de trainer Karlitos Mollebuik gebeld, maar de trainer van het Volglas stel durfde niet eens te gaan kijken in Twello.

Hij vertrouwde mij toe, dat na het zien van de laatste training hij er weinig fiducie in had. Hij verwachtte een nederlaag. Natuurlijk is dit een penisaal (net woord voor lul) verhaal van die man. Ik dwaal echter af.

Volgas begon de eerste set , spelend in de vertrouwde basisopstelling. Met o.a. Stephanus Napolitaan en good-old Bartinus I’m-the-King Het blok functioneerde geweldig. Dat had die Mollenafknaller niet verwacht!

De tweede set schijnen de mannen uut “het dorp an de beek” fenomenaal en het spel was bij vlagen oogstrelend. De bril van Joop besloeg er zelfs van, maar dat kan ook door Simone gekomen zijn, want zij knabbelde onze journalist na elk fraai gescoord punt aan het oorlelletje. De Pipe waar Simone normaal heel opgewonden bij raakt was in deze set niet echt om over naar huis te schrijven.

Zo’n derde set is altijd lastig. De beide coaches Erwin en Sjaak Sr moesten somtijds even ingrijpen. Rutger Slootwater moest in het achterveld orde op zaken stellen. De pianostemmer deed dat voortrefbaar. De vierde set was de routinier ook zeer belangrijk. Volgens de data was alles wat hij aanraakte 100%.

Zijn vriendin beaamde dat na de wedstrijd eveneens en zij straalde.

Dennis LOvendewoorden mocht de laatste set de balletjes verdelen. Deed ie op de zijn bekende frivole manier. Sjakie junior raapte zo her en der wat verdwaalde ballen van de vloer en Lennart Weinrank scoorde bij 24-25 het laatste punt met een ouderwets Kill Block. (Dat heet ook wel een KABeetje!)

Na deze gelukkige 0-4 zege zijn de Volleglazen mannen koploper.

‘We zitten in een luxe positie’ schijnt Paolus Krultang te hebben gemompeld.

Volgens jullie Bertus zitten we echter in de SHIT. Iedereen wil nu van  Volga winnen en dat moeten ze niet willen. Mijn advies luidt dan ook: Harder trainen en minder buizen.

TOT LEES