Joop Knoop – Volga Dames 4 – Tornax DS3: 4-0

18 oktober 2019

Deze naam is tegenwoordig al voldoende, lieve lezeressen en schaarse mannelijk lezers, om direct dit stukje door te pluizen om mij eventueel te betrappen op onwaarheden, onzinnig gezwets (net woord voor geleuter) of te fantasierijk geroddel.

Ja, mijn klets verhaaltjes worden verslonden en vele malen herlezen.

Dat brengt mijn kwalijke reputatie van uiterst scherpzinnig, kritiekloos schrijver nu eenmaal met zicht mee.

Ik mocht me weer verheugen op enorm veel reacties naar aanleiding van mijn vorige artikel over oa. Heren 1. Mijn telefoon stond roodgloeiend (Ik had hem iets te dicht bij het tosti ijzer laten liggen).

Op enkele schuldeisers, advocaten en mijn twee exen na, waren de twee reacties positief. Eén algemene klacht is telkens dat men nogal teleurgesteld is, als zijn/haar naam (wel of niet goed gespeld) niet genoemd wordt in mijn schrijfsels.

Een niemand en niets ontziend riooljournalist als JOOP KNOOP kan er niet langer meer onderuit. Alleen het luisteren naar vrolijk kwetterende dames is heden ten dage niet meer voldoende om aan relevante en sappige informatie te komen.

Na het succes van De Wereld Dramt Door moet je tegenwoordig wel gebruik maken van de geheime camera of een DRONE. Dan HOOR JE niet alleen wat, maar je ZIET er zulke leuke dingen bij.

VOLGA DS4 – Tornax DS3 4-0

Toen ik 4 charmante volleybalsters van Dames 4 van VOLGA na de wedstrijd wilde bevragen over van alles en ja… wat eigenlijk nog meer, kon ik nog niet bevroeden, welke kant ons gesprekje op zou gaan.

Ik stelde de schone, langharige mid aanvalster van dames 4, ene Janne mijn drie basisvragen om het vanille-ijs te breken.

De in een strak inspeel shirtje ondeugend lachende, vriendelijke, olijk uit de ogen kijkende libressse Ellen zat er ook bij, praatte er ongeremd en gezellig op los en …. er doorheen!!

Ze kan niet alleen goed verdedigen, duiken, rollen, en pancakes maken, maar wauwelen kan ze beter en ze zegt daartussendoor ook nog hele zinnige dingen. Dat zou die trainer Carolus Knollevanger ook eens moeten doen bij heren 1 van Volglas.  Ik dwaal, dat lees je al, af!!

De eerste vraag over de onstuimige volleyknal carrières leverde meteen al genoeg stof op, om een boek met 12 hoofdstukken te schrijven. Dat kan ook worden geschreven over de elegante bal opwipper Marije Veldbloempje.

We, Ellen, Janne, Marije, Lotje Aha-rendsen en JOOP KNOOP, hadden het terloops ook nog even over volleybal.

Ik hoorde nog een flauw kort mopje: Hoe noemen ze een diertje dat op de zeebodem leeft en voortdurend kucht? Een Hoester. ?

Nu wil ik het nog even hebben over dames 4. Een echt opleidingsteam met vele talenten inmiddels. De prachtige verzameling speelsters speelde dartel in in (hier is dubbel in vereist, anders klopt de zin niet!) fraaie zwartgele volleyhempjes. Hun namen heb ik slechts gelezen op de Volga site. Het spelplezier straat van dit door Kets Stevig en Marcello van Dik-voor-mekaar getrainde geleide clubje. Zo mocht JOOP KNOOP, vernemen dat de jonge dames, op verzoek van Kets himself overigens, maar één voor één de zaal binnen mogen komen, want zoveel schoonheid kon hij niet tegelijk aan!!

Jullie JOOP was toevallig even aanwezig bij de wedstrijd tegen Thornax. Ik betrapte mijzelf er i sporthal Het Polleke voortdurend op dat ik meer oog had voor de schoonheid van staarten, vlechtjes en prachtig gemanicuurde nageltjes bij de jonge dames. Geweldig allemaal natuurlijk, maar het leidde wel erg af van de wedstrijd. Ik kon de setstanden niet altijd goed lezen, omdat mijn brillenglazen constant beslagen waren. Nu heeft JOOP helemaal niets tegen strakke shirts, lange rally’s, mislukte pancakes, over de lijnen hupsen, in het net hangen en dergelijke. Ik heb genoten en het potje volleybal van Dames 4. De ongelijke strijd was, voor JOOP KNOOP, althans, veel te snel afgelopen. In vier sets werd Thornax de zaal uit gebald. De eerste set stond er al snel 25-14 op het scorebord.

De eerste klap was uitgedeeld. Coaches Kessie en Marsnel konden vrolijk wisselen. Het team verzwakte niet (25-13). Set 3 en 4 gingen door eigen slordigheden wat moeizamer, maar werden wel gewonnen (25 – 12 en 25 -20).

Jammer dat Lynn Overtollig, Shaparonne van Haken en breien, Evaatje Huppelding, Mau-zo-is-er-maar-één de Beuk erin, Merel Stevens en Mariwel Leukding de tegenstanders zo weinig kansen geven om de bal te verdedigen. De volgende tegenstanders zijn hierbij gewaarschuwd, want als bijv. Lotje de bal vol raakt, kun je beter een mondbeschermer inhebben.

Wel alle smesjes nog an toe. Zo’n column is zo vol. Ik had nog willen berichten over prachtige zweefduiken en slaapverwekkende opslagseries. Helaas, daar schrijf ik de volgende keer weer over. Nog één leuke anekdote over Carolus Mollebehanger, je weet wel die trainer van heren 1

Karel zit in de Volga kantine met een blauw oog. Na een tijdje vraagt Marije Veldboeket aan hem: “Karel, wat is er met jou gebeurd? “Nou,” zegt Karel “Ik heb een vrouw uit het water gehaald. “Oh,” zegt Marije, “en als dank slaat ze je een blauw oog?”. “Nee,” zegt Karel “dat heeft haar vriend gedaan, toen hij de badkamer binnenkwam”

Tot lees
JOOP KNOOP