Volga versus Bardot Vips 4-0

30 september 2019

Nog niet zo lang geleden was ondergetekende ,jullie Bertus, in de Topsporthal te Doetinchem en zag daar een wedstrijd van Volgas tegen Orion 3. Ik schrok daar toen van het niveau wat Paulus Krullebol en de zijnen lieten zien. Of beter: Ik werd er niet vrolijker van! Diverse spelers van Volglas dachten dat de bal eerst moest stuiteren, voordat hij gespeeld kon worden. Of zochten ze wanhopig naar hun contactlenzen? Kortom : Het leek toen nergens op.

De positie van de trainer Carolus Mollenafknaller stond toen ter discuswerpen. De vraag werd gesteld: Gaan wij met die man verder?

Nu was ik zaterdag 28 september in sporthal Het Polleke en zag aldaar tot mijn verbazirassing een compleet heel ander Volga team staan. Twee nieuwe coaches stonden voor de groep. De heren Sprenklerinstallatie en Böhmer hadden een grote groep spelers tot hun beschikking en zij werden, op Mitchell na, vakkundig misbruikt. De Bardot Vips werden even afgeschminkt en weggeveegd door een tactisch imponerend spelend Volleglazen. Lennart Reinwater en Stephanus Siciliaander speelden een puike wedstrijd en leken bevrijd van de druk om altijd maar te moeten presteren. Jazeker, dat moeten ze van hun trainer Mollebuik op elke training. De goedlachse man ontwaarde ik overigens op de tribunes, alwaar hij uitvoerig verbaal genoot, samen met de vader van Lennart Reinbulten.

Alle spelers van het geroutineerde Gaanderense Volgas waren goed bezig. Robert joeg de ballen links en rechts langs het Vips blok. Het coachteam Erwin en Sjaak sr. stond er trots bij en keek ernaar. Mijn vriend Joop Knoop voorspelde mij na de éclatante zege, dat Karel M. waarschijnlijk mag blijven tot de Kerst. Over de trainer hebben wij, Bertus en mijn vriendin Trui, nog steeds onze twijfels.

De trainer riep dan wel luidruchtig in de kantine: “Je speelt ,zoals je traint!” maar de jongens doen dat wel zelf.

Een belangrijke steen aan de niet geheel onverwachte succes werd bijgedragen door Bartinus I`m-the- King. Hij kent zijn tekortkomingen en camoufleert ze magistraal.

Dennis Sluitingstijd, Sjaak en Rutger Slootkant brachten de pasjes goed gedoseerd naar de spelverdelers Bart (set 1 t/m 3) en Dennis L. De beide spelbedervers lieten hun aanvallers Paolus Krultang, Bjórn Schoppenaas, Lennart en Stephan deden hun dingetjes en rosten de ballen vrolijk tegen de houten vloer. De planken worden zondag waarschijnlijk weer keurig ingelegd. Verdedigend werd menige smash van de grond gedweild en dat voorkwam dan weer een verdere beschadiging van de vloer.

Nu las ik in de Gelderlander dat Volga alleen de 2e set wat moeite had met de Vips.

Die indruk had jullie observator en schrijver dezes helemaal niet. De heren uit Enschedé werden elegant en resoluut aan de kant geveegd. De heren van VolGlasja deden na afloop hun discutabele naam eer aan door de overwinning gezellig, luidruchtig lallend weg te gorgelen met vele kannen SPA geel. Een 3e plaats lijkt nu al haalbaar. Droom rustig verder heren…

TOT LEES