Volga H1 – WVC Volley 3-1

15 oktober 2019

Zaterdag 12 oktober werd prof.Dr.Bertus Bovenhands, (Bertus voor intimi) weer waargenomen op de tribunes van Sporthal Het Polleke. De redactie van deze site is er  in geslaagd deze grijze deskundoloog te verleiden een nuttige analyse te maken van de wedstrijd. Als je de man een pilske en een balleke gehakt belooft, schrijft ie geweldige stukjes vol met sappige anekdotes.  Bertus had liever gezien dat zijn vriend Joop Knoop het verslag in elkaar had geflanst. Edoch Joop had meer oog voor de dametjes van dames 4. Niet geheel onbegrijpelijk natuurlijk.

De koplopers  van de 3e divisie A bij de aanvang van de volleybal clash  tegen WVC, hadden een moeilijke middag. In sensatieblad De Gelderlander werd de wedstrijd in 2 krachtige zinnen samengevat. Paulus Krullebol beweerde: ”Het ging niet zo gemakkelijk als in de voorgaande wedstrijden” en hij stelde dat VOLGA met werkvolleybal had gewonnen.

Volgens de schrijver dezes was dit een heel eind bezijden de waarheid. De mannen uit ‘het dorp an de beek’ waren juist oppermachtig. De eerste set werden grote voorsprongen weer even gemakkelijk verscrotumd   (een netter woord voor verkloot)Met name Stephano Siciliaander en in nog ergere mate Lennardus Reinbulten wisselden briljante momenten af met spectaculaire afzwaaiers. De coaches Bóhmer en Sprenkelwater bleven echter kalm en beheerst en coachten het VOLLEGlazen team naar een 25-23 setwinst. WVC speelde leuk, had een goede spellie maar de heren uit Wierden hadden met 4-0 naar huis  gestuurd moeten worden. Bartinus I’m-the-King begon de tweede set in de basis en hij wist de deze middag uitblinkende midspelers Paul Krulletter en Roberto Winkelhaak uitstekend te bedienen. Dennis Sluitertijd, de libero, wist de passes prima te brengen al vond ik dat secure prikballen van WVC te vaak op de POLvloer stuiterden.

Halverwege de 2e set kwam er ineens de klad in bij de Volga boys. Dennis Loonzakje kreeg de ondankbare taak zijn team weer wat op de rails  te krijgen. Ook Dennis moest worden vervangen door Sjakie Beumstronk.  Deed deze jongeman zeer gedreven.

De 2e set gebeurde er van alles. Het leek ineens op een slagveld. Paul en Lennart lagen kermend van de pijn op vloer na een botsing. Robert kreeg een bal voor de bol. Rutger Slootkant werd nog even ingezet. Het mocht echter niet baten. (19-25)

De derde set liep VOLGa snel uit naar 8-3 om die voorsprong weer snel in te leveren (11-10)

Nadat bij 12-12 de goed leidende scheids  een duidelijke IN bal uit gaf, sloeg de vlam  in de  Gaandrense pan. Nu moet er bij vermeld worden, dat WVC  een leuk handje meehielp door de ene serve na de andere opslag in het net te jassen. (25-14)

Bertus, jullie gewaardeerde deskundoloog, zag dat VOLleglazen beter was, maar veel onnodige fouten, wilde afzwaaiers, onbegrijpelijke bloopers hielden WVC nog in leven. Tot 12-12!!! Bartinus kwam weer terug, Rutger Slootkantje moest nog enkele keren opdraven. Wat een rust straalt die man uit!

Beide coaches leidden hun team  via 25-19 naar een m.i. dik verdiende zege.

In feite met 2 vingers in de neus, maar te vaak zaten ze ook in de oren en andere holtes. Al met al kunnen de trainer Karel Mollenafknaller en de beide coaches een positieve balans opmaken. Met een niet al te beste wedstrijd toch winnen belooft veel voor de komende wedstrijden.

TOT LEES !